Razmišljanje “Budite jedan sveti, svećenički narod“

Stefania Caterina i O. Tomislav Vlašić

 

Otac Tomislav: Predraga braćo i sestre, tema našeg današnjeg razmišljanja je „Budite jedan sveti, svećenički narod“.

Četvrta Vazmena Nedjelja govori o Dobrom  Pastiru. Cijeli ovaj tjedan je u znaku Dobrog Pastira i ovaj tjedan nas vodi na početak proslave Gospinih ukazanja u Fatimi, slavimo stogodišnjicu ukazanja i prolazimo kroz događaje nakon ukazanja Djevice Marije, tamo gdje smo propustili dati odgovor na njezin poziv i kroz ono što smo učinili dobro.

Povezujemo se također s onim što se dogodilo u Međugorju, posljednjim ukazanjima Gospe, Kraljice Mira. Ona nam je objasnila da je došla posljednji put na Zemlju da ponese naprijed plan  uglavljenja  u Kristu čitavog svemira. Naime u dimenziju cijelog svemira mi smještamo također  i naše razmišljanje o Dobrom Pastiru naših duša.

Ozračje koje udišemo u ovim vremenima je ozračje neizvjesnosti, nesigurnosti, pomutnje. Politički izbori u svim zemljama su jedna drama, autoritet na Zemlji više ne funkcionira i, pao je nisko,  osobe iz  različitih stranaka se ne prihvaćaju, prisutna je dominacija sebičnosti, egocentrizma. S druge strane prisutno je beznađe, panika i kaže se čovječanstvo je neukrotivo. Ako se traži tvrda ruka, riskira se razorni rat; ako se ostavi demokracija kako je danas vidi svijet, to je jedan raspad, jer ljudi nisu sposobni čuvati slobodu, usmjeriti svoje korake prema spasenju. U tom ozračju želimo znati tko nas vodi u ovom vremenu, komu povjeriti naš život i kako surađivati s Njim.

U Nedjelju, čitamo tekst Dobrog Pastira.[1] Isus se predstavlja kao Dobri Pastir i kaže: „Ja sam vrata. Kroza me tko uđe, spasit će se. Ja dođoh da život imaju, u izobilju da ga imaju.“ Tko ide izvan vrata ne nalazi spasenje. Isus se proglašava kao jedina vrata i Crkva kaže da je jedini Posrednik između Boga i ljudi, ali živi li ova istina u nama? Nalazimo se u jednom relativizmu, gdje se čini da je svaka religija ista, svaki posrednik je isti. U međureligijskim dijalozima ne čuje se riječ Isus Krist. Koju vrstu pastira imamo danas, pastir koji sjedinjuje narod s Isusom Kristom? Stoga smo odabrali odlomak iz knjige „Preko Velike Barijere[2]”, koji govori o Isusu Kristu, Svećeniku i Kralju svemira. Poslušajmo.

Stefania Caterina: poruka je od Duha Svetog od 26 listopada 2002, i nalazi se na  30 str. u knjizi „Preko Velike Barijere.“

„Kristovo je svećeništvo postalo nužnim zbog istočnoga grijeha. Čovjek je pao zbog grijeha, u propast je sa sobom povukao sve što je stvoreno. Sve što je stvoreno obavio je dah zloduha, koji donosi smrt. Smrt je stupila u svijet kad se dogodio grijeh. Sa smrću su u svijet stupile tjelesna i duhovna bolest i raspadljivost, kojima podliježu sva stvorenja. Valjalo je stoga da svećenik, to jest posrednik, raspadljivo čovječanstvo ponovno povede k Bogu. Žrtva Isusa Krista, Velikog Svećenika, koji je svojom krvlju sprao grijeh, iznova je ustanovila početno stanje neraspadljivosti. Kristovo je svećeništvo kraljevsko i sveopće, proteže se, dakle, na sva stvorenja, od kojih nijedno nije isključeno, jer je Kristova žrtva sve privela natrag k Ocu.

Kristovo je svećeništvo bilo ključ spasenja, koji je mnogima omogućio da se prikažu Bogu. Da nije bilo žrtve Isusa Krista, Velikog Svećenika, ne bi mogli postojati ljudi koji se prinose Bogu. Bogu se, naime, možete darovati utoliko što ste mu prikazani. Isus Krist vas neprestano prinosi Ocu. Možete mu se prikazati jer mu se za vas jednom za svagda Isus Krist prikazao kao žrtva čiste ljubavi.

Treba se vratiti u bezgrešnost iskonskoga stvaranja. Marija je žena koja je bila stvorena onako kao što je bio stvoren prvi čovjek, to jest bezgrešna. Svi se vi morate vratiti u bezgrešnost, po Kristovoj žrtvi i po Bezgrešnome Srcu Marijinu. Kad svoj život prikazujete Bogu, prianjate uz Kristovu žrtvu, da biste se bezgrešni vratili u dimenziju iskonskoga stvaranja. Vraćate se pod Očevo okrilje.

Otac je svetost i čistoća, i vi se sveti i čisti morate vratiti pod njegovo okrilje. Bezgrešnost je ključ za ulazak u novo stvaranje. No ne možete biti bezgrešni i čisti ako ne prođete kroz Kristovu žrtvu žrtvujući se i sami.

Tko je pozvan da bude Kristov svećenik na Zemlji, pozvan je da obavlja kraljevsko i sveopće svećeništvo. Po njemu se svako stvorenje mora moći prikazati Bogu i sve se mora uglaviti u Kristu. Tada se na oltaru prikazuje cijeli svemir. K Bogu se uzvisuju sve patnje i stradalnici raspadljivosti. Sve se prinosi na svećenikovu oltaru, sve se privodi natrag k Bogu Ocu po Kristovoj žrtvi. Na taj način svećeništvo postaje sveopćim.”

Otac Tomislav: Postavljamo si pitanje kako Isus Krist kategorički govori: „Ja sam vrata. Tko ne ide kroz vrata, ne ulazi u život?“ Odgovor je zato što je Isus Krist Riječ Božja, po Njemu je sve stvoreno, ništa nije stvoreno bez Njega.[3] On živi u savršenom skladu s Ocem, stoga je jedina vrata koja vodi k Ocu, Ocu, izvoru života. Jedini je sposoban pomiriti nas s Ocem, uvesti nas u onaj sklad zakona koji reguliraju život, zakona čistoga Duha.

Zašto je Isus jedini vrata? On je, kao Sin Božji, uzeo na se grijehe čovječanstva. On je onaj koji je ostao vjeran u našem tijelu, prolazeći kroz sve naše situacije, trpjevši i preuzevši na se grijehe čovječanstva koje Ga je  odbacilo, osudilo, ponizilo, razapelo. Ostao je vjeran zakonima čistoga Duha, Ocu, stoga, ni ljudska zloća ni grijeh ni smrt nisu Ga mogli svladati, i uskrsnuo je. Onda svatko od nas tko se sjedini s Njime, po Njemu u hodu prema  novom stvaranju, može imati tu moć u sebi da odgovori na zlo dobrim, da se ne podloži zlu, niti Antikristu.

Ima jedan prolazak  u čitanju iz Evanđelja, gdje kaže: „Onaj tko prođe kroz vrata ovčinjaka, vratar mu otvara vrata.” Tko je vratar? To je Duh Sveti. Onda, svatko od nas, ako slijedi Isusa Krista i želi živjeti poput Njega, vođen je Duhom Svetim i svatko od nas tko želi biti suradnik Isusa Krista i voditi ovce na put Dobrog Pastira vođen je Duhom Svetim i zna što treba činiti.

Danas je dan duhovnih  zvanja. Nažalost, u danima duhovnih zvanja sva pažnja je kako organizirati, pozvati, skupiti djevojke, mladiće za svećenike, ali prije svega mi se moramo mjeriti s Dobrim Pastirom i pitati se, sudjelujemo li mi u životu Dobrog Pastira, svi kršćani. Onda mogu doći novi svećenici, nove posvećene osobe.

Svi kršćani bi trebali biti svećenici, mislim na opće svećeništvo, kraljevsko. Kao što smo vam objasnili ono se ne razlikuje od onog  ministerijalnog, jer smo pozvani pronaći život u Isusu Kristu, pokazati  čovječanstvu put mira, sigurnosti, sklada, međusobnog razumijevanja, put koji vodi do izvora, do Oca. Ako ne činimo to  za čovječanstvo, gubimo se i mi sami, jer ne ulazimo u život.

Danas, kada se širi religiozni  relativizam i dopušta se ljudima zadovoljstvo, ono što ljudi žele, riskiramo izgubiti našu orijentaciju. I kao što sam rekao na početku, mi smo na pragu vremena proslave stogodišnjice Gospinih ukazanja u Fatimi. Moramo biti oprezni da ne učinimo uzaludnim ove proslave, praveći prolazne zabave. Gospa želi da ponovno uzmemo sve milosti koje je Bog dao, koje je htio dati, koje želi dati u ovom vremenu, i sve milosti možemo ponovno uzeti ako otkrijemo jedinog Dobrog Pastira, jedini put, i ova nestabilnost na Zemlji će prestati, stanje će se promijeniti. Ako mi kršćani ne znamo,i ne želimo  živjeti u skladu s onim što je nas je poučio Dobri Pastir, mi smo sol koja je izgubila svoj okus,[4] naše su svjetiljke ugašene[5].

Vrijeme je onda za nastavak našeg hoda i u ovom Vazmenom vremenu moramo shvatiti, kao što sam govorio  u ostalim emisijama, jednu usku vezu između Kristova uskrsnuća i Pedesetnice, ući u  ovaj hod koji nas vodi u uskrsnuće života i sakupljati onu trojstvenu silu  koja danas djeluje snažno u cijelom svemiru.

I ja vas sve blagoslivljam, tako da Dobri Pastir bude ukorijenjen u srcima vašim, da vi  možete doživjeti njegovo vodstvo, da se u vama preporodi mir, radost, vedrina, svjetlost, spokoj u ovim vremenima. On se ne bavi materijalnim stvarima, nego se brine za vaše duše; iz tajne života preporađa se sve ostalo, pa i materijalne stvari se stavljaju na svoje mjesto, da  svi možete doživjeti ovu istinu Dobrog Pastira među vama. I Duh Sveti neka vas  pouči, u ime Oca i Sina i Duha Svetoga.

 

[1] Usp.Iv 10, 1-10

[2] Izdanje „Markras“

[3] Usp. Iv 1,1-13

[4] Usp. Mt 5,13

[5] Usp. Mt 25, 1-13